Banki a innowacje

Banki a innowacje

Kiedy banki wykraczają poza status quo i przyjmują postawę „wszystko jest możliwe”, mają siłę, by dokonywać prawdziwie transformacyjnych rzeczy.

Przyjrzyjmy się kilku przykładom banków, które wprowadziły do swoich usług innowacyjne rozwiązania.

Bank, który zarządza pieniędzmi za pomocą tłumu

Nadal nieczęsto zdarza się, że ludzie prowadzą otwarte dyskusje z przyjaciółmi, rodziną lub kolegami na temat tego, co zarabiają, oszczędzają i wydają.

To z kolei może sprawić, że ludziom trudno jest wiedzieć, czy ich własne budżety lub wyzwania finansowe są „normalne”.

Poprzez aplikację o nazwie Nicole, Raiffeisen Bank znosi to tabu i pozwala klientom zobaczyć, na czym stoją wśród swoich rówieśników.

Aplikacja ta została zwycięzcą w ubiegłorocznej kategorii Offering Innovation.

Użytkownicy Nicole mogą zobaczyć, jak ich wydatki na takie rzeczy jak czynsz, podróże i jedzenie porównują się z wydatkami innych użytkowników w ich przedziale dochodów i regionie.

Mogą również otrzymać sugestie, jak więcej zaoszczędzić i mogą odkryć, jak inni klienci finansują wydatki takie jak domy i samochody.

W czasach, gdy młodzi ludzie zwracają się do mediów społecznościowych po porady finansowe, bank, który oferuje klientom sposób na zebranie bardziej wiarygodnych informacji od swoich rówieśników, może pomóc im uniknąć złych rad i nierealistycznych oczekiwań.

Nicole to innowacyjny sposób dla banku na promowanie wiedzy finansowej.

Oferowanie realistycznego spojrzenia na to, na co klienci mogą sobie pozwolić w kwestii wydatków i oszczędności, oraz pomaganie im w podejmowaniu mądrzejszych decyzji dotyczących ich finansów.

Bank, który karmi ludzi

To jedna z najsmutniejszych ironii współczesnego świata, że jednocześnie mamy niszczące niedobory żywności i duże ilości odpadów żywnościowych.

Może się wydawać, że jest to problem, który nie ma nic wspólnego z bankowością.

Ale Standard Bank w RPA postanowił podjąć to wyzwanie.

Ich wysiłki przyniosły im najwyższe miejsce w kategorii Social, Sustainable & Responsible Banking.

Bank stworzył OneFarm Share, cyfrową platformę pomocy żywnościowej, która zwalcza niedobory żywności na obszarach wiejskich i ogranicza jej marnotrawstwo.

Ma również na celu zwiększenie dostępności rynku dla wschodzących i komercyjnych rolników.

OneFarm to cyfrowa platforma B2B, która działa w całym ekosystemie rolniczym poprzez swoje usługi Lend, Protect, Grow, Trade i Share.

Rozwiązanie OneFarm Share umożliwia rolnikom sprzedaż swoich produktów za pośrednictwem alternatywnych kanałów.

Produkty są następnie wykorzystywane do karmienia tych, którzy nie mają wystarczająco dużo do jedzenia.

Dzięki usługom świadczonym przez OneFarm Share miliony posiłków zostało dostarczonych potrzebującym w całej Afryce Południowej.

Ponieważ ESG odgrywa coraz ważniejszą rolę w bankach, tego typu wymierne wyniki prawdopodobnie przyciągną uwagę opinii publicznej.

I mogą przekonać klientów i potencjalnych rekrutów do wyboru banku, który aktywnie tworzy rozwiązania dla wyzwań środowiskowych i społecznych.

Bank w rozmiarze kieszonkowym

Tutaj wyróżnia się japoński Minna Bank, z usługami świadczonymi wyłącznie na smartfonach.

Bank celuje w cyfrowych tubylców, eliminując potrzebę interakcji przez telefon, osobiście, pocztą lub przy użyciu komputera stacjonarnego lub laptopa.

Minna Bank jest pierwszym, który zbudował swoje podstawowe systemy do działania na Google Cloud.

Koncentruje się na oferowaniu bezproblemowej i hiperpersonalizowanej bankowości swoim klientom.

Którzy mogą otworzyć konto całkowicie na smartfonie, używając prawa jazdy lub innego oficjalnego dokumentu i połączeń wideo w celu potwierdzenia tożsamości.

Warto wspomnieć, że usługa otwierania konta osobistego online za pomocą biometrii jest dostępna także w kilku bankach w Polsce – https://przyjaznebanki.pl/konto-bankowe-przez-internet-bez-kuriera/

Usługi Minny obejmują już rachunki czekowe i debetowe, wpłaty i wypłaty środków za pomocą smartfona, wirtualne karty debetowe i przelewy.

Funkcja BOX pozwala również klientom skupić się na oszczędzaniu na określony cel, a funkcja hashtag ułatwia organizowanie różnego rodzaju wydatków.

Bank wprowadza obecnie pożyczki osobiste i planuje docelowo dodać zarządzanie majątkiem oraz różne inne usługi.Przeglądając takie innowacje w bankowości, można być zadowolonym z kierunku rozwoju tej branży.

Banki tworzą nowe oferty, platformy i koncepcje, które mogą być transformujące dla ich klientów – i dla całego świata.